eBay Search

Sunday, April 5, 2009

Cara Mengelak Kerugian Akibat Listing Fees eBay



SOALAN :

Salam Mr S.K,
jika encik masih ingat,saya ada bertanyakan beberapa soalan kepada encik di website sifu lan dahulu.
Baru-baru ini,saya ada terbaca komen sesetengah ebay seller yang mengatakan mereka mempunyai
masalah dengan listing fees yang terlalu tinggi tetapi tidak dapat menjual barang mereka.boleh tak encik mengajar saya teknik yang encik pakai untuk membuat listing yang berkesan?Terima kasih kerana sudi membantu. Semoga encik berjaya selalu dalam perniagaan ini.


JAWAPAN :

Salam saudara,

Terima kasih kerana berkongsi dengan saya. Ramai yang rasa tertekan kerana eBay mengenakan pelbagai fees dan listing fees pulak yang agak tinggi. Pendapat saya, saudara boleh list barang-barang saudara yang berpotensi melalui store inventory. Listing untuk 1 barang hanya USD 0.03 dikenakan. Untuk listing jenis ini, saudara perlu mempunyai eBay store. Bagi barangan yang 'hot', (hasil kajian melalui eBay research tool), saudara boleh list menggunakan auction listing dan sesetengah barangan pulak boleh list melalui Fixed Price memandangkan eBay telah memanjangkan tempoh listing sehingga 30 hari jadi ini boleh menjimatkan kos saudara !

Pelbagaikan cara listing barangan saudara dan ini adalah cara terbaik untuk menjual di eBay dengan lebih berkesan.

Saya harap soalan saudara terjawab.

Post a Comment

Find S.K. at :

Education and Training Blogs - Blog Catalog Blog Directory

REPORT PERCUMA : PAYPAL LIMITED ACCOUNT ACCESS


Saya ingin memberikan anda report PERCUMA ini. Diharap ia menjadi sumber panduan yang berguna untuk eBay seller. Report yang lebih lengkap dijual dengan harga RM 9.90. Mengandungi 34 screenshot untuk pemahaman anda. Lagi info di nabieel.com/blog
Jika anda mendapati blog ini sangat berinformatif, sila penkan komen sebagai penghargaan. Selamat ber eBay !

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP