eBay Search

Thursday, April 2, 2009

eBay Store



SOALAN:

sy nak tny ttg ebay blh yer? sy newbie dan sy cadang nk buka store di ebay US y basic store (USD15.90). tapi, ade y cdg langgan store US premium
krn lengkap dgn selling manager pro. tp, sy pilih bacis dahulu untuk permulaan n tuk cut cost...;-p
sy bercadang, setelah hampir sebulan, sy nk tutup basic store US y sy langgan. kerana sy nk buka store d ebay msia pula.
soklan sy, adakah patut sy gunakan taktik y sy fikirkan ini?
sy cdg untuk terus langgan store m'sia shj, y basic store US tu hanya batu loncatan sy start biz ebay n kumpulkan feedback untuk 10 ke ats. then br sy layak langgan store m'sia. jd, sy hanya ingin dptkan nasihat dr ms. S.K y byk pengalaman ini...
tq in advance sekali lagi


JAWAPAN :

Salam..

Jika saudari org baru dalam dunia ebay saya nasihatkan saudari dftar store ebay basic dahulu. Langganan sebulan adalah percuma. Dalam masa sebulan itu, lakukan penjualan habis-habisan. Baguslah saudari melakukan banyak research mengenai ebay. Jadi tidak susahlah saudari memperoleh keuntungan untuk bayar balik fees ebay store bulan ke-2. Pada pandangan saya ebay store basic sudah mencukupi utk newbie seperti saudari. Bulan ke2 atau ke3 baru saudari boleh fikirkan utk melanggan selling pro manager pulak. Yurannya kalau tak silap sy USD19.95 sebulan. Tetapi sekiranya saudari sudah dapat mendapat status Powerseller, langganan Selling Manager Pro akan terus menjadi percuma. Saya yakin InsyaAllah, saudari sudah tentu mencapainya dlm masa 3 bulan !

Nasihat saya, sbg newbie tidak apa jika saudari hanya bermula dgn modal kecil-kecilan shj. Ini tindakan yg bijak dr terus memulakan dgn modal yg besar dan rugi pada akhirnya.

Mengenai akaun paypal, saya nasihatkan saudari buka 1 akaun dahulu. Masalah akaun limit ini boleh dikatakan semua pengguna akaun Premier PayPal akan menghadapinya kerana sistem Paypal dan ebay yg ketat dan sensitif. Tetapi ini akan menjadikan saudari lebih tabah dan faham selok belok akaun PayPal. Jangan risau, masalah ini kecil sahaja. Saudari pasti akan berjaya menghadapinya ! Walaupun begitu, ini tidak bermaksud saudari sudah memang akan kene akses limit, tetapi saya harap saudari bersedia menghadapi apa saja dugaan /halangan yg dtg. Apa2 masalah boleh emel kpd saya.

Untuk permulaan, saudari boleh guna vcc(virtual credit card) dahulu. Dalam pada masa yg sama bersedia dgn kad debit PB. (Jgn lupa daftarkan skali online banking). Sekiranya fund di dalam akaun paypal saudari rasanya sudah cukup utk dikeluarkan, saudari boleh 'Add Card' dan jadikan kad debit sebagai 'Main card' akaun paypal saudari. Alternatif lain, saudari tak perlu add kad PB tetapi boleh daftar di forum lowyat.net dan jual fund paypal saudari di topik forum Garage Sales.

Saya harap semua soalan saudari terjawab. Boleh emel saya jika ada lagi persoalan yg timbul. Wasalam.

Post a Comment

Find S.K. at :

Education and Training Blogs - Blog Catalog Blog Directory

REPORT PERCUMA : PAYPAL LIMITED ACCOUNT ACCESS


Saya ingin memberikan anda report PERCUMA ini. Diharap ia menjadi sumber panduan yang berguna untuk eBay seller. Report yang lebih lengkap dijual dengan harga RM 9.90. Mengandungi 34 screenshot untuk pemahaman anda. Lagi info di nabieel.com/blog
Jika anda mendapati blog ini sangat berinformatif, sila penkan komen sebagai penghargaan. Selamat ber eBay !

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP