eBay Search

Wednesday, April 22, 2009

eBay : 6+2 Sebab saya TAKKAN BID barang anda di eBay !!!

1. Gambar produk anda TERLALU TERUK dan saya betul-betul tak nampak bagaimana rupa produk anda sebenarnya. Sangat kabur ! Terlalu kecil !

2.Anda tidak menjelaskan kos shipping dalam item description anda. Saya tidak ada masa untuk emel anda dan tunggu respons dari anda. Jadi saya akan melawat dan bid auction penjual yang lain yang menjual produk yang sama.

Penyelesaian : Ambil sedikit inisiatif untuk melawat auction pesaing anda dan lihat harga shipping yang mereka letakkan.

3. Description item anda sungguh menakutkan ! 2 baris menjelaskan produk anda dan 16 baris menjelaskan terms, condition dan hah? apa yang anda akan buat kalo saya tak beri kerjasama pada anda? Err..trima kasih saja lah.

4. Saya tak dapat baca description anda. 2 baris ditulis dengan huruf besar, kemudian huruf kecil pulak semuanya. 1minit penulisan description anda tidak langsung menarik minat saya.

5. Caj shipping anda yang mengarut ! Produk berharga 99 cents tetapi shipping $24.95. Jika saya kembalikan barang ini, saya hanya akan dibayar 99 cents sahaja kerana anda tidak akan mengembalikan wang untuk shipping. Jadi,Adios !


6. Loading description item anda terlalu lambat! Hmm..saya dapat rasakan anda masukkan gambar-gambar untuk memikat saya. Saya tak sabar nak tengok..Tapi...kenapa slow sangat? Saya tak nak habiskan time lunch saya semata-mata untuk menunggu kejutan dari anda.

Penyelesaian : Pertimbangkan untuk resize imej atau tukar host gambar yang lain.

7. Aduh, ad anda menyakitkan mata saya ! 24 point multi-colored fonts, Flashing lights, Dashing graphics, Scrolling marquees. Macam sarkas la...


8. Feedback anda menimbulkan tanda soal. Anda mempunyai beberapa feedback negatif dan 20 feedback neutral..Hmm..rasanye saya tak perlukan penjelasan dari anda...

Post a Comment

Find S.K. at :

Education and Training Blogs - Blog Catalog Blog Directory

REPORT PERCUMA : PAYPAL LIMITED ACCOUNT ACCESS


Saya ingin memberikan anda report PERCUMA ini. Diharap ia menjadi sumber panduan yang berguna untuk eBay seller. Report yang lebih lengkap dijual dengan harga RM 9.90. Mengandungi 34 screenshot untuk pemahaman anda. Lagi info di nabieel.com/blog
Jika anda mendapati blog ini sangat berinformatif, sila penkan komen sebagai penghargaan. Selamat ber eBay !

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP