eBay Search

Friday, May 8, 2009

Bagaimana Menentukan Masa eBay ?

Masih ada yang tertanya-tanya, bagaimana nak tahu waktu eBay ? Maklum la kebanyakannya dah pandai guna terapeak.. hehe.. Jadi di bawah adalah screenshot untuk mengetahui waktu eBay. Anda perlu ingat waktu rasmi eBay adalah waktu yang digunakan di eBay headquarters di San Jose, California, United States. Waktu Malaysia ikut Eastern Time.

"Official eBay Time is the time at eBay headquarters in San Jose, California in the United States of America (USA). eBay time operates to United States Pacific Time. Pacific Standard Time (PST) is 8 hours behind Greenwich Mean Time (GMT-8). If you find a reference to eBay Time, you can use the official eBay Time page. The eBay Time page also has the time in the other USA Time Zones.

To convert to time in your country you can use the GMT Time Convertor and use GMT-8 for eBay time (PST) and GMT-7 for PDT (Pacific Daylight Saving Time)"


Klik di sini.

Kesimpulannya, untuk mengetahui waktu eBay sekarang anda perlu minus 3Jam dari waktu di Malaysia. Contoh :

Waktu di Malaysia : 09:56 MYT
Maka,
Waktu di eBay ialah : 09:56 - 3 Jam = 06:56 PDT



Klik di sini untuk melihat imej yang besar.

Ada lagi cara yang mudah, anda buka laman web ebay.com.my dan skrol laman utama eBay sehingga ke bawah sekali dan klik pada eBay official time. Anda akan dapat paparan sebegini;

Saya harap info ini berguna untuk anda.

Post a Comment

Find S.K. at :

Education and Training Blogs - Blog Catalog Blog Directory

REPORT PERCUMA : PAYPAL LIMITED ACCOUNT ACCESS


Saya ingin memberikan anda report PERCUMA ini. Diharap ia menjadi sumber panduan yang berguna untuk eBay seller. Report yang lebih lengkap dijual dengan harga RM 9.90. Mengandungi 34 screenshot untuk pemahaman anda. Lagi info di nabieel.com/blog
Jika anda mendapati blog ini sangat berinformatif, sila penkan komen sebagai penghargaan. Selamat ber eBay !

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP